Marketing wordt steeds complexer. Door de snelle vooruitgang in internettechnologie is het mogelijk om steeds interactiever en vaker in contact te staan met potentiële klanten. Echter zijn er nog veel online marketeers welke beperkt verstand hebben van ICT en andersom.
Webdeveloper en usability specialist
Steeds vaker kiezen ondernemers ervoor alles uit te besteden bij een partner. Deze neemt de verantwoordelijkheden op zich van het maken van een website waaraan een CRM systeem hangt. Aan de zogenaamde “achterkant “(backend) van de website zit een hoop techniek en moet er veel worden geprogrammeerd. Zeker zo belangrijk is dat de bezoeker van een website uiteindelijk wel overtuigd is van jou product of dienst. De gebruikersvriendelijkheid wordt daarom zwaar op de proef gesteld, aangezien het tegenwoordig een koud kunstje is om te informeren bij een concurrent.
Online marketing bureau
De meeste online marketing bureaus zijn in staat om de klant volledig te ontzorgen op dit gebied. Doordat ze zelf een netwerk hebben waarin veel kennis zit, of ze zelf een zogenaamd “full service bureau” zijn. SEA, SEO en andere onlinemarketing activiteiten kun je dan ook het best uitbesteden bij één online marketing bureau, zodat deze naadloos op elkaar afgestemd kunnen worden.
Van code tot conversie
Een goede website is bestand tegen hoge bezoekersaantallen, goed beveiligd maar moet bovenal een hoge conversie hebben. Wanneer jij dit kan combineren met hoge bezoekersaantallen zal je uiteindelijke omzet doen stijgen. De uiteindelijke code wordt geschreven door een programmeur of website ontwikkelaar nadat een creatieveling een ontwerp op papier heeft gezet en een marketeer de strategie heeft bepaald.
De uiteindelijke conversie wordt bepaald doordat er in de strategie rekening is gehouden met het type bezoeker, het doel van de website en hoe de website wordt gepromoot. Promotie kan zowel offline als online in de vorm van een mobiele App bijvoorbeeld. De traditionele marketing kan hierbij ook hulp bieden.